AGROexpert

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Με επιτυχία το 7ο Μουσικό Σεμινάριο Φιλαρμονικής Ορχήστρας Δήμου Πέλλας - Συνέντευξη με 4 κορυφαίους μουσικούς

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία πριν από λίγες ημέρες το 7ο Μουσικό Σεμινάριο Τεχνικής Εξειδίκευσης, που διοργανώθηκε από τη Φιλαρμονική Ορχήστρα Δήμου Πέλλας (ΦΟΔΠ), υπό την αιγίδα της ΔΗΚΕΠΑΠ και πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα διδασκαλίας της Φιλαρμονικής που στεγάζεται στο Πνευματικό Κέντρο Γιαννιτσών.

Δίδαξαν οι κορυφαίοι μουσικοί: Ιωαννίδης Γεράσιμος, Ελεφάντης Ιωάννης, Λιουδάκη Κατερίνα & Μουχλιανίτης Ανδρέας.

Τον συντονισμό της όλης εκδήλωσης επιμελήθηκε η Αρχιμουσικός της ΦΟΔΠ, Ξανθοπούλου Ολυμπία.

Με την ευκαιρία της διοργάνωσης του Σεμιναρίου αυτού, η Η.Ε. karatzova.com, συνομίλησε με τους 4  μουσικούς που δίδαξαν στο εν λόγω σεμινάριο.

Η συνέντευξη των τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων μουσικών στην εφημερίδα μας έχει ως εξής:

Ερώτηση:Κατ΄ αρχήν πείτε μας την άποψή σας για την πρωτοβουλία της Φιλαρμονικής του Δήμου Πέλλας να διοργανώσει αυτούς τους κύκλους των σεμιναρίων...

Λιουδάκη Κατερίνα (Λ.Κ.): Εξαιρετική πρωτοβουλία της κας Ξανθοπούλου, προκειμένου τα παιδιά να ακούσουν τις απόψεις άλλων μουσικών, εκτός από τους δασκάλους τους, σχετικά με το παίξιμο του μουσικού τους οργάνου.

Ιωαννίδης Γεράσιμος (Ι.Γ.): Πολύ ωραία πρωτοβουλία, διότι τα παιδιά έρχονται σε επαφή με εξειδικευμένους καθηγητές μουσικών οργάνων.

Ελεφάντης Ιωάννης (Ε.Ι.): Αυτού του είδους τα σεμινάρια πάντοτε βοηθούν στην μουσική και καλλιτεχνική εξέλιξη των παιδιών.

Μουχλιανίτης Ανδρέας (Μ.Α.): Πρόκειται για μία εξαιρετική πρωτοβουλία, διότι δίνεται η ευκαιρία στους συμμετέχοντες να διευρύνουν τις γνώσεις τους μέσω της επαφής τους με καταξιωμένους μουσικούς, ενώ το ευρύτερο κοινό έχει επίσης την ευκαιρία να αποκτήσει ερεθίσματα που πιθανώς θα το παρακινήσει να ασχοληθεί με την τέχνη της μουσικής.
Ερ: Πιστεύετε ότι τα πνευστά γενικώς είναι ... πρωταγωνιστές στη μουσική;

Ε.Ι : Όχι, στη μουσική όλα τα όργανα παίζουν τον ίδιο ρόλο! Τα πνευστά παίζουν τον κύριο ρόλο μαζί με τα κρουστά σε μία Ορχήστρα Πνευστών.

Λ.Κ: Θα συμφωνήσω με τον κύριο Ελεφάντη αλλά θα θυμηθώ ένα παλιό σλόγκαν κάποιου Ωδείου: Μάθε ένα πνευστό, υπερέχεις !!!!!

Μ.Α: Γενικότερα σε μια Ορχήστρα τα πνευστά αποτελούν μια ομάδα ισότιμη με όλες τις άλλες, όμως σε μία Φιλαρμονική τα πνευστά έχουν τον βασικό ρόλο.

Ι.Γ: Βεβαίως και είναι σε όλα τα είδη της μουσικής και ιδιαίτερα στις φιλαρμονικές που απαρτίζονται από πνευστά και κρουστά

Ερ: Το ενδιαφέρον των Ελλήνων γύρω από τα πνευστά είναι στο επίπεδο που θα έπρεπε;

Ι.Γ: Εξαρτάται από τον τόπο που ζουν. Στην Κέρκυρα, ένα μικρό νησί, υπάρχουν 20 Φιλαρμονικές και οπωσδήποτε το επίπεδο ενδιαφέροντος είναι πολύ μεγαλύτερο από ότι σε άλλα μέρη της χώρας μας.

Ε.Ι: Δυστυχώς όχι!!! Καλά-καλά δεν γνωρίζουν τα ονόματα των πνευστών οργάνων, παρόλο που αρκετός κόσμος έχει ασχοληθεί με μπάντες.

Μ.Α: Όχι, με εξαίρεση ορισμένων περιοχών που διαθέτουν κάποια μουσική παράδοση και καταξιωμένα μουσικά σύνολα που χρησιμοποιούν πνευστά όργανα.

Λ.Κ: Συνήθως στη σκέψη των περισσότερων η ενασχόληση με τη μουσική συνδέεται με την εκμάθηση οργάνων όπως η κιθάρα, το πιάνο ίσως και το βιολί ...
Ερ: Στην πλειονότητά τους τα παιδιά, όταν εκδηλώσουν την αγάπη τους στη μουσική και το ενδιαφέρον τους να μάθουν ένα μουσικό όργανο, τα πνευστά δεν είναι πρώτα στη λίστα τους. Με ποιο τρόπο μπορεί ένα παιδί να έρθει πιο κοντά και να αγαπήσει τα πνευστά όργανα;

Ι.Γ: Αυτό εξαρτάται και από τους γονείς που εσφαλμένως φοβούνται ότι τα πνευστά θα τους δημιουργήσουν πρόβλημα αναπνευστικό, ενώ αντιθέτως βοηθούν στην ανάπτυξη των πνευμόνων, με πολύ καλύτερες επιδόσεις στον αθλητισμό κι επίσης πιο υγιεινή ζωή. Η γνωριμία με τα πνευστά, μπορεί να γίνει με τα μουσικά ακούσματα από φιλαρμονικές, συμφωνικές ορχήστρες και γενικά μουσικά σύνολα με πνευστά όργανα όλων των ειδών μουσικής (τζαζ, ροκ, κλπ)

Ε.Ι.: Ένα παιδί μπορεί να έρθει κοντά στα πνευστά μουσικά όργανα, με την επίσκεψη σε μια Φιλαρμονική, όπως της δικής σας, και με την καθοδήγηση της Αρχιμουσικού, ώστε να επιλέξει το όργανο της αρεσκείας του. Μετά από λίγο χρόνο θα παίξει μαζί με άλλα παιδιά κι αυτό είναι πάντα πολύ ευχάριστο και έχει κέρδος την πνευματική του καλλιέργεια αποφεύγοντας έτσι να ''ασχοληθεί'' με άλλα επικίνδυνα πράγματα ....

Λ.Κ.: Σίγουρα μια επίσκεψη στην Φιλαρμονική μπορεί να βοηθήσει στο να διευρύνει το παιδί τις γνώσεις του σχετικά με το τι άλλα όργανα υπάρχουν αλλά και οι Φιλαρμονικές ορχήστρες μπορούν να έρθουν πιο κοντά στα παιδιά με συναυλίες σε πλατείες ή ακόμα και μέσα στα σχολεία.

Μ.Α.: Παρακολουθώντας συναυλίες, μουσικές εκδηλώσεις ή παρελάσεις με τη συμμετοχή της Φιλαρμονικής Ορχήστρας και με παρότρυνση από το οικείο περιβάλλον τους να ακούν τέτοιου είδους μουσική.
Ερ.: Ποιος πιστεύετε ότι πρέπει να είναι ο ρόλος μίας Φιλαρμονικής στην εκάστοτε τοπική κοινωνία και πόσο σημαντική είναι τελικά η παρουσία της;

Ε.Ι : Στην Ελλάδα ο ρόλος της Φιλαρμονικής είναι πολύ σπουδαίος, είναι ο οικονομικότερος τρόπος να ξεκινήσει να μαθαίνει μουσική ένα παιδί και με τον τρόπο αυτό βοηθάει την τοπική κοινωνία να εκπαιδευτεί στη ωραία μουσική. Προσφέρει τη δυνατότητα για σωστή εκπαίδευση των παιδιών στο να αγαπήσουν την ποιοτική μουσική από όλους τους χώρους και όχι μόνο της ''διασκεδαστικής'' μουσικής

Λ.Κ.: O ρόλος της Φιλαρμονικής είναι σύνθετος, εκτός από τον σπουδαίο εκπαιδευτικό της ρόλο, έχει ιδιαίτερη θέση σε πολλές κοινωνικές εκδηλώσεις όπως παρελάσεις, λιτανείες, συναυλίες ... Φανταστείτε για παράδειγμα Χριστούγεννα χωρίς Φιλαρμονική να παίζει στους δρόμους... Επιπροσθέτως, η διάπλαση πρωτίστως καλών ακροατών και φυσικά σωστών μουσικών αν κάποιο παιδί αποφασίσει να ακολουθήσει το επάγγελμα του μουσικού.

Ι.Γ: Ο ρόλος της Φιλαρμονικής Ορχήστρας είναι να εκπαιδεύσει τους μαθητές στην εκμάθηση ενός οργάνου για τις τοπικές ανάγκες, θρησκευτικές κι επετειακές εκδηλώσεις, εγκαίνια, συναυλίες κ.λ.π. Μια παρέλαση χωρίς Φιλαρμονική, φανερώνει πόσο σημαντική η παρουσία της.

Μ.Α: Καταρχήν ο ρόλος της Φιλαρμονικής είναι να προσφέρει τη δυνατότητα στους μαθητές να έρθουν σε επαφή και να μάθουν να παίζουν μουσικά όργανα που αρκετές φορές και για πολλούς λόγους, δεν υπάρχουν αντίστοιχα ενεργά τμήματα στα ωδεία και παράλληλα να τους παροτρύνει στο να αγαπήσουν το όργανο που θα επιλέξουν. Επιπροσθέτως, αδιαμφισβήτητη είναι η αναγκαιότητα της ύπαρξης της Φιλαρμονικής στις εκάστοτε τοπικές κοινωνίες, γεγονός που καταμαρτυρείται και από την τόσο έντονη παρουσία της στα πολιτιστικά και πολιτισμικά δρώμενα του κάθε τόπου.

Ερ.: Ποια είναι τα βασικά προσόντα που πρέπει να διαθέτει ένας επίδοξος μουσικός και με ποια κριτήρια επιλέγεται για να θεωρηθεί κατάλληλος για την ενασχόληση με τα πνευστά ή τα κρουστά;

Μ.Α: Χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτει οποιοσδήποτε μουσικός είναι η αγάπη για τη μουσική κι έπειτα για το όργανο που θα επιλέξει να μάθει. Επίσης θα πρέπει να διαθέτει υπομονή, επιμονή και να καλλιεργήσει μία αυστηρή εσωτερική πειθαρχία, για να μπορεί να ανταποκριθεί στις ατελείωτες ώρες εξάσκησης που απαιτούνται για την απόκτηση μουσικής δεξιοτεχνίας .

Ειδικότερα οι μουσικοί που ασχολούνται με τα κρουστά, πρέπει να διαθέτουν αίσθηση του ρυθμού, η οποία όμως ακόμα κι αν δεν υφίσταται σε μεγάλο βαθμό καλλιεργείται με την εξάσκηση.

Ε.Ι.: Το βασικό προσόν είναι να αγαπάει τη Μουσική και φυσικά η καθημερινή εξάσκηση !!!!

Λ.Κ.: Η αγάπη και η αφοσίωση στο μουσικό όργανο που έχει επιλέξει .

Ι.Γ: Βασικά προσόντα είναι η πνευματική διαύγεια και η σωματική ανάπτυξη ανάλογα με την ηλικία.
Ερ: Ποιες οι εντυπώσεις σας από τους επίδοξους μουσικούς της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Δήμου Πέλλας, που παρακολούθησαν το 7ο Μουσικό σεμινάριο τεχνικής εξειδίκευσης; Πιστεύετε ότι το ταλέντο από μόνο του είναι αρκετό για κάποιο παιδί που επιθυμεί να ασχοληθεί με τη μουσική;

Ε.Ι: Συνάντησα πάρα πολλά παιδιά που θα μπορούσαν να ασχοληθούν επαγγελματικά με τη μουσική. Για μένα το πραγματικό ταλέντο είναι η ικανότητα της καθημερινής πολύωρης εξάσκησης ενός οργάνου και της πραγματικής αφοσίωσης σε αυτό.

Λ.Κ: Εντυπωσιάστηκα με την προθυμία των παιδιών να συμμετέχουν στα πολύωρα μαθήματα με κέφι και διάθεση για μάθηση .

Το ταλέντο είναι σημαντικός παράγοντας στην μουσική εξέλιξη ενός παιδιού αλλά μεγαλύτερο ταλέντο είναι η συστηματική μελέτη και να ορίζεις κάθε μέρα και υψηλότερους στόχους !!!

Μ.Α: Αν και πρώτη φορά διδάσκω σε κύκλο σεμιναρίου της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Δήμου Πέλλας, έχω διαπιστώσει ότι γίνεται μία πολύ σοβαρή δουλειά σε όλα τα επίπεδα. Είδα λοιπόν παιδιά με αγάπη προς τη μουσική και τους δασκάλους τους, την Αρχιμουσικό κα Ξανθοπούλου και τον κο Κετίκογλου, με πολύ μεράκι και όρεξη για μάθηση. Όπως ανέφερα και παραπάνω, είναι πολλά τα χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτει ένας επίδοξος μουσικός.

Ι.Γ: Η κλιμάκωση των ικανοτήτων των είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο. Όσο για το ταλέντο, είναι σαν μία σπίθα που σβήνει γρήγορα, αν δεν την τροφοδοτήσεις. Δεν αρκεί μόνον αυτό, χρειάζεται πολλή μελέτη.

Ερ: Στείλτε ένα μήνυμα σε γονείς και παιδιά που θέλουν να ασχοληθούν με τη μουσική...

Μ.Α: Η μουσική είναι ένα υπέροχο ταξίδι που διευρύνει τους πνευματικούς ορίζοντες και πλουτίζει τον ψυχικό κόσμο του ανθρώπου σε οποιαδήποτε ηλικία και ιδιαίτερα μέσα στον χώρο της Φιλαρμονικής, στον οποίο αναπτύσσονται τα ιδεώδη της ομαδικότητας, της ομόνοιας, της κοινωνικοποίησης, της πειθαρχίας κλπ.

Ε.Ι.: Στείλτε το παιδί σας να μάθει μουσική, μόνο κέρδος θα έχει είτε γίνει είτε δεν γίνει επαγγελματίας μουσικός.

Λ.Κ.: Η ενασχόληση με τη μουσική θα βοηθήσει στην πνευματική ανάπτυξη του παιδιού αλλά και στην κοινωνικοποίησή του ιδιαίτερα αν ασχοληθεί με όργανα της μπάντας.

Ι.Γ: Η μουσική εξευγενίζει την ψυχή του ανθρώπου από μικρή ηλικία άσχετα με το επάγγελμα που θα ακολουθήσει. Παραδείγματα είναι ο Einstein που έπαιζε βιολί, ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Clinton που έπαιζε σαξόφωνο, ο Έλληνας υποψήφιος Πρόεδρος των ΗΠΑ Δουκάκης που έπαιζε τρομπέτα.



Share on Google Plus

rindis
    Blogger Comment
    Facebook Comment