Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Στο Πάικο η πρώτη Ιερατική Σύναξη του νέου εκκλησιαστικού έτους


Στον χώρο των Κατασκηνώσεων της Ιεράς Μητροπόλεως Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας στο όρος Πάικο πραγματοποιήθηκε, όπως και πέρσι, η πρώτη Ιερατική Σύναξη του νέου εκκλησιαστικού έτους την Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου, στις 11.00 π.μ.

Εισηγητής ήταν ο καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. κ. Μιχαήλ Τρίτος, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα: «Ο ιερέας μπροστά στις σύγχρονες προκλήσεις».

Η εισήγηση αναφέρθηκε στις προκλήσεις που συνδέονται με ζητήματα πίστεως και αφορούν σε συχνά ερωτήματα που θέτουν οι άνθρωποι στους εκπροσώπους της Εκκλησίας. Ένα τέτοιο ζήτημα είναι οι σχέση θρησκείας και επιστήμης, για το οποίο θα πρέπει να τονισθεί ότι η θρησκεία και η επιστήμη έχουν διαφορετικά αντικείμενα και κατά συνέπεια δεν μπορούν να συγκρούονται. Αυτό γίνεται ξεκάθαρο και από τις πολλές περιπτώσεις μεγάλων επιστημόνων που αναγνωρίζουν την θρησκεία και πιστεύουν στον Θεό. Επιπλέον, η πρόοδος της σύγχρονης επιστήμης δείχνει ξεκάθαρα ότι είναι πεπερασμένη και σχετική αφού ανατρέπονται συνεχώς προηγούμενες επιστημονικές θεωρίες και αντιλήψεις. Όσον αφορά στην θεωρία της εξελίξεως, ο ομιλητής υπογράμμισε ότι ακόμη και ο Δαρβίνος απέρριπτε την τύχη στην Δημιουργία. Παρά ταύτα έγινε κοσμοθεωριακή εκμετάλλευση της θεωρίας αυτής από αθεϊστικούς κύκλους, χωρίς μάλιστα να λαμβάνονται υπόψιν και οι ατέλειές της. Όσον αφορά στα Χριστολογικά ερωτήματα που θέτει ο σύγχρονος άνθρωπος, πρέπει να σημειωθεί ότι ιστορικότητα του προσώπου του Ιησού Χριστού τεκμηριώνεται ακόμη και από τις εξωχριστιανικές πηγές, ενώ για την θεότητά Του μαρτυρούν οι θαυμαστές προφητείες γι᾿ την ζωή και την δράση Του. Κανενός άλλου αρχηγού θρησκείας η ζωή δεν προφητεύθηκε. Επιπλέον, τα θαύματα του Χριστού παρουσιάζονται με ιστορική τεκμηρίωση, ενώ η επιστήμη δεν μπορεί να τα αμφισβητεί, δεδομένου ότι αυτά ξεπερνούν τα όριά της.
Τέλος ο ομιλητής υπογράμμισε την μοναδικότητα του Χριστιανισμού, ο οποίος είναι αποκάλυψη του ίδιου του Θεού, σε αντίθεση με τις άλλες θρησκείες - ανθρώπινες επινοήσεις. Η άρνηση του αληθινού Θεού οδηγεί τους ανθρώπους σε νοθευμένα υποκατάστατα, σε μοναξιά, απαισιοδοξία, μηδενισμό, σκοτάδι. Αυτό που σώζει τον άνθρωπο είναι η πίστη στον Αναστάντα Χριστό. Αυτόν, κατέληξε, είμαστε όλοι κεκλημένοι να κηρύξουμε στον σύγχρονο κόσμο.
Την εισήγηση ακολούθησε συζήτηση με το ακροατήριο, ενώ στο δεύτερο μέρος της Ιερατικής Συνάξεως ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας κ. Ιωήλ απηύθυνε πατρικές συμβουλές και παραινέσεις σε σχέση με τρέχοντα ζητήματα της Ι. Μητροπόλεως.
Στη συνέχεια παρατέθηκε τράπεζα σε όλους τους συμμετέχοντες στην Ιερατική Σύναξη με την μέριμνα των υπευθύνων της Κατασκηνώσεως και την ευγενή εθελοντική συνδρομή πολλών από τα στελέχη της.


Share on Google Plus

    Blogger Comment
    Facebook Comment

5 comments:

  1. Ο κ. Τρίτος καθηγητής μου σε επιλεγόμενο μάθημα στη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ, εξαίρετος σε όλα. Τ.Ο. από Δωροθέα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχα χαχαχα χαχαχα. Εμάς τι μας ενδιαφέρει αν εσύ τον είχες καθηγητή κύριε Τ.Ο από την Δωροθεα. Το καλάμι θα σπάσει σε λίγο

      Διαγραφή
    2. Ειναι έτσι ακριβώς κύριος αλλα τα καλάμια τι σχέση έχουν ;όπως αναφέρει ο φίλος παραπάνω; Να μην διαβάζει θέματα που δεν τον ενδιαφέρουν

      Διαγραφή
    3. Κάποιο λάθος πρέπει να υπάρχει εδώ. Δεν μπορεί καθηγητής πανεπιστημίου να χαρακτηρίζει την επιστήμη ως πεπερασμένη επειδή αυτή ... προοδεύει. Η συνεχής πρόοδος είναι η απόδειξη για το ακριβώς αντίθετο.

      Διαγραφή
  2. Προφανώς ο 9.15 θέλει να καυτηριασει τη στάση του 5.39 γιατί δεν εξαιρει τον καθηγητή πανεπιστημίου αλλά μέσω της αναφοράς του ότι τον είχε καθηγητή σε μάθημα της σχολής του επιχειρεί στην ουσία μια ακομψη αυτοπροβολη, εξ ου και το καλάμι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Μη διστάσετε να προσθέσετε σχόλια στο δημοσίευμα που σας ενδιαφέρει.

Η εφημερίδα karatzova.com ενθαρρύνει τη δημόσια έκφραση των αναγνωστών της εφόσον τηρούνται οι βασικοί κανόνες δημοσιότητας που ορίζουν οι ελληνικοί νόμοι. Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.