Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Πένθος στον καλλιτεχνικό κόσμο: Πέθανε ο γνωστός ρεμπέτης Αγάθωνας


Σε ηλικία 65 ετών έφυγε από τη ζωή ο Αγάθωνας Ιακωβίδης, που είχε αφιερώσει τη ζωή του στην ερμηνεία ρεμπέτικων κυρίως και λαϊκών τραγουδιών. 

Σύμφωνα με πληροφορίες ο θάνατός του οφείλεται σε καρδιακή ανακοπή.

Είχε γεννηθεί στον Ευαγγελισμό Λαγκαδά Θεσσαλονίκης το 1955 από γονείς πρόσφυγες από τη Μικρασία, από όπου και τα πρώτα του ακούσματα: μικρασιάτικες μελωδίες και ρεμπέτικα.

Άρχισε να ασχολείται με τη μουσική το 1971 και σταδιακά έμαθε μόνος του να παίζει σχεδόν όλα τα έγχορδα όργανα των ρεμπέτικων τραγουδιών, δηλαδή: κιθάρα, μπαγλαμά, ούτι, μπουζούκι, τζουρά, μάντολα, μαντολίνο. 

Το 1973 έκανε την πρώτη επαγγελματική του εμφάνιση σε μπουάτ της Θεσσαλονίκης. Αμέσως συνειδητοποίησε πως η μουσική που τον εκφράζει και του ταιριάζει είναι η ρεμπέτικη και αφιερώνεται σε αυτήν αποκλειστικά. 

Είχε στην κατοχή του πολλούς σπάνιους δίσκους γραμμοφώνου με ρεμπέτικα τραγούδια και είχε αξιοποιήσει τη συλλογή του σε ραδιοφωνικές μουσικές εκπομπές.

Το 1977 δημιούργησε το «Ρεμπέτικο Συγκρότημα Θεσσαλονίκης» και το 1981 κατέβηκε στην Αθήνα όπου συνεργάστηκε με γνωστούς τεχνίτες της λαϊκής μουσικής ενώ έγινε γνωστός σε όλη την Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό.

Από το 1987 ζούσε και εργαζόταν στη Θεσσαλονίκη.

Η δισκογραφία του αφορά αποκλειστικά στο ρεμπέτικο. Έχει ερμηνεύσει πολλά δημοφιλή ρεμπέτικα αλλά και παλιά, άγνωστα τραγούδια που έχει ανασύρει από το πλούσιο αρχειακό υλικό του.

Το 2013 αποδέχθηκε την πρόσκληση του συγκροτήματος Κόζα Μόστρα να συμμετάσχει μαζί τους στο Φεστιβάλ της Γιουροβίζιον στο Μάλμε της Σουηδίας, με το τραγούδι «Alcohol Is Free», όπου κατέλαβαν την 6η θέση.

Share on Google Plus

    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 comments:

Μη διστάσετε να προσθέσετε σχόλια στο δημοσίευμα που σας ενδιαφέρει.

Η εφημερίδα karatzova.com ενθαρρύνει τη δημόσια έκφραση των αναγνωστών της εφόσον τηρούνται οι βασικοί κανόνες δημοσιότητας που ορίζουν οι ελληνικοί νόμοι. Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.