Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Ο «Ταρτούφος» του Μολιέρου από το Θεατρικό Εργαστήρι Γιαννιτσών - Γιατί πρέπει να δείτε την παράσταση…


Το πιο πολυπαιγμένο, ίσως το πιο αμφιλεγόμενο, αλλά σίγουρα το πιο «τολμηρό» έργο του Μολιέρου παρουσιάζει το Θεατρικό Εργαστήρι Γιαννιτσών, σε σκηνοθεσία του Βασίλη Δεμιρτζόγλου, κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή, στο θεατράκι της  Μαδύτου 10, στα Γιαννιτσά.
Θα έλεγα όμως ότι το ίδιο «τολμηρή» είναι η πρωτοβουλία της επιλογής αυτής και αυτό καθαυτό το εγχείρημα του συλλόγου.
Ο ψευτοθεοσεβούμενος Ταρτούφος ήταν μια «γροθιά στο στομάχι» για την εποχή εκείνη που -δυστυχώς- «πονάει» μέχρι και σήμερα.
Η υποκρισία, η φαυλότητα και ο αυταρχισμός της εποχής, αλλά και η θρησκευτική υποκρισία ή γενικά η υποκρισία και ο «φαρισαϊσμός» καλά κρατούν –δυστυχώς- μέχρι και σήμερα… Όπως επίσης «καλά κρατούν» και αυτοί που δίνουν δύναμη και λόγο στον υποκριτή και στην υποκρισία… 


Στην παράσταση του Θ.Ε.Γ., είδαμε μια καλλιτεχνική δουλειά με σωστό βηματισμό, πολύ καλά συντονισμένη σκηνοθετικά και με ερμηνείες που «έβγαζαν την ψυχή και το μεράκι» του “ερασιτέχνη εραστή” του θεάτρου, αλλά με επαγγελματική νοοτροπία και συνείδηση. Ερμηνευτικές και συναισθηματικές κορυφώσεις όσο πρέπει, χωρίς υπερβολές, σε ένα πολύπλοκο και δύσκολο έργο, στο οποίο, μπορεί με λανθασμένους χειρισμούς να ξεπεραστούν κάποια όρια και να εκδηλωθούν χαρακτηριστικά παιδικής παράστασης, καθώς οι ηθοποιοί διαρκώς ακροβατούν! Όμως κάτι τέτοιο δεν έγινε και παρακολουθήσαμε μια αξιοπρεπέσταση παράσταση που ανέδειξε ερωτηματικά και προβληματισμό, προσφέροντας ανά διαστήματα γέλιο τόσο από το κείμενο του συγγραφέα, όσο και από τη ζωντάνια, την υποκριτική και τον ενθουσιασμό των ηθοποιών! 
Γεμάτη και -σε κάποιες στιγμές- ευρηματική η σκηνοθεσία του Βασίλη Δεμιρτζόγλου, χωρίς κενά στη σκηνή, πολύ καλά τα κοστούμια και οι φωτισμοί, ενώ εξαιρετικά έξυπνη η ιδέα για επένδυση με ζωντανή μουσική από ηλεκτρική κιθάρα, που έδινε ένα ξεχωριστό τόνο.
Μεγάλο κέρδος για τον θεατή βέβαια είναι αυτή η ομορφιά, αυτή η μαγεία να βλέπει νέους ανθρώπους που δεν κρύβουν τον ενθουσιασμό τους να κάνουν θέατρο σε δύσκολες συνθήκες, κάτι που αποτελεί ίσως την καλύτερη έκφραση.

Τέλος, στο ερώτημα που απευθύνουν δημόσια τα στελέχη του Θεατρικού Εργαστηρίου Γιαννιτσών για τον «Ταρτούφο», η απάντηση δίνεται με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο μέσα από την ίδια την παράστασή τους:  
Όχι, οι τότε οι πρακτικές, ΔΕΝ φαντάζουν σήμερα κωμικές υπερβολές! ΝΑΙ, θα μπορούσε να μιλήσει σήμερα στα Γιαννιτσά ένα έργο που γράφτηκε το 1664 στο Παρίσι! Οι σύγχρονοι «Ταρτούφοι» δεν μένουν μόνο στα θρησκευτικά όρια και δεν περιορίζονται χρονικά. «Απλώνονται» παντού στο πέρασμα των χρόνων: στην κοινωνία, στην πολιτική, στην καθημερινότητά μας..
Δημήτρης Μπουλουσάκης


Share on Google Plus

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μη διστάσετε να προσθέσετε σχόλια στο δημοσίευμα που σας ενδιαφέρει.

Η εφημερίδα karatzova.com ενθαρρύνει τη δημόσια έκφραση των αναγνωστών της εφόσον τηρούνται οι βασικοί κανόνες δημοσιότητας που ορίζουν οι ελληνικοί νόμοι.